01 de desembre 2013

Subratllat amb dos colors: paraules clau i paraules secundàries


Una bona manera d'ensenyar l'alumnat a cercar les paraules claus i les secundàries seria la tècnica del subratllat amb dos colors.

Mitjançant aquest sistema les paraules clau tindrien un color i les secundàries un altre.


Avantatges d'utilitzar dos colors:

  • Distingir entre paraules clau i paraules secundàries.
  • Ens serveix per després poder fer un esquema del tema.
  • Evitem que l'alumne subratlle frases.
  • Desenvolupa la memòria visual del text que treballem.

Com ho practiquem:

  • lectura individual silenciosa, seguida de lectura del professor donant èmfasi a les paraules claus i secundàries.
  • Acordar el codi, paraules clau d'un color i secundàries d'un altre
  • Indicar quants paraules hi ha a cada paràgraf de principals i secundàries.
  • El professor/a fa un modelatge amb el primer paràgraf.
  • El professor/a diu quantes paraules de cada classe hi ha a cada paràgraf.
  • L'alumnat treballa sol.
  • Correcció a la pissarra, amb els comentaris que es consideren oportuns i analitzant les diferències d'opinió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada