Una bona manera d'ensenyar l'alumnat a cercar les paraules claus i les secundàries seria la tècnica del subratllat amb dos colors.
Mitjançant aquest sistema les paraules clau tindrien un color i les secundàries un altre.
Avantatges d'utilitzar dos colors:
- Distingir entre paraules clau i paraules secundàries.
- Ens serveix per després poder fer un esquema del tema.
- Evitem que l'alumne subratlle frases.
- Desenvolupa la memòria visual del text que treballem.
Com ho practiquem:
- lectura individual silenciosa, seguida de lectura del professor donant èmfasi a les paraules claus i secundàries.
- Acordar el codi, paraules clau d'un color i secundàries d'un altre
- Indicar quants paraules hi ha a cada paràgraf de principals i secundàries.
- El professor/a fa un modelatge amb el primer paràgraf.
- El professor/a diu quantes paraules de cada classe hi ha a cada paràgraf.
- L'alumnat treballa sol.
- Correcció a la pissarra, amb els comentaris que es consideren oportuns i analitzant les diferències d'opinió.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada